*日本語は英語のあとにあります。
ACTION GAME MAKER v1.0.8 Patch Notes
Improvements
- Added a shortcut key to toggle fullscreen mode during gameplay.
→ Default is Alt + Enter, and it can be changed via:
Project Settings > General > Debug > Settings
Note: By default, stretch mode is disabled. It is recommended to change it to
viewport
or other options via:
Project Settings > General > Display > Window
.
- The reset key and fullscreen toggle key now also work in exported games.
- The “Display Text” action now supports anchor functionality.
- Updated translations.
Bug Fixes
- Fixed a bug where the editor could not launch in some older OpenGL environments.
- Fixed detection logic for collisions with one-way platforms.
- Fixed an issue where mouse mode was not set to
ignore
in some sample projects.
ACTION GAME MAKER 1.0.8 パッチノート
改善事項
- プレイ中にシーンをフルスクリーン化するショートカットキーを追加しました。デフォルトはAlt+Enterですが、プロジェクト設定の一般>デバッグ>設定から変更可能です。*デフォルト設定ではストレッチモードが無効のため、プロジェクト設定の一般>表示>ウィンドウよりストレットモードをviewport等に変更することをおすすめします。
- リセットキー/フルスクリーン化キーがエクスポートしたゲームでも有効になるようになりました。
- 実行アクション「テキストを表示」でアンカー機能が利用できるようになりました。
不具合修正
- 一部の古いOpenGL環境でエディターが正常に起動できない不具合を修正しました。
- 一方通行との接触時の判定を修正しました。
- 一部のサンプルプロジェクトのマウスモードがignoreになっていなかった不具合を修正しました。
- 翻訳をアップデートしました。