ACTION GAME MAKER 1.1.3 Patch Notes

*日本語は英語のあとにあります

Improvements

  • Added a new sample project: “LadderSample” (Ladder Example).

  • Objects not belonging to the Player group can now be controlled with a controller if their Controllable flag is enabled.

  • Added two new signals related to scene transitions:

    • game_scene_about_to_change(current: Object)

      • Triggered just before a scene transition, notifying the name of the current scene.
    • game_scene_changed(current: Object)

      • Triggered right after a scene transition, notifying the name of the new scene.
  • Added a new method related to scene transitions:

    • get_current_game_scene()

      • Returns the GameScene node of the scene.

Bug Fixes

  • Fixed an issue where GenerateObject’s “Match display direction” option did not work correctly since version 1.1.0.

  • Fixed an issue where the SwitchVariableChange condition could prevent variable updates in specific cases.

  • Fixed a bug where collisions with AnimatableBody2D could fail under certain conditions.

  • Fixed an issue where ApplyToInstance did not function properly with certain instancing methods.

  • Fixed a crash that occurred when LockObject attempted to reference a non-existent variable or switch on the target.

  • Fixed a crash that occurred when renaming a deleted state while it was still focused.


改善事項

  • 新しいサンプルプロジェクト 「LadderSample(はしごサンプル)」 を追加しました。

  • Player グループに属していないオブジェクトでも、「操作可能」フラグが有効な場合はコントローラーで操作できるようになりました。

  • シーン遷移に関わる新しいシグナルを 2 点追加しました:

    • game_scene_about_to_change(current: Object)

      • シーン遷移直前に、遷移元のシーン名を通知します。
    • game_scene_changed(current: Object)

      • シーン遷移直後に、遷移先のシーン名を通知します。
  • シーン遷移に関わる新しいメソッドを追加しました:

    • get_current_game_scene()

      • 現在実行しているシーンのGameSceneノードを返します。

不具合修正

  • 実行アクション 「オブジェクトを生成 (GenerateObject)」 の「表示方向を合わせる」機能が 1.1.0 以降で動作していなかった不具合を修正。

  • 条件 「スイッチ/変数が変わった (SwitchVariableChange)」 で特定のケースにおいて変数を変更できなくなる不具合を修正。

  • AnimatableBody2D との接触が特定条件下で正しく検出されない不具合を修正。

  • 特定のインスタンス方法でアクション 「インスタンス先で変更可能 (ApplyToInstance)」 が正常に動作しない不具合を修正。

  • アクション 「オブジェクトをロック (LockObject)」 でターゲットに存在しない変数/スイッチを指定するとクラッシュする不具合を修正。

  • フォーカス中のステートを削除した後、そのステート名を変更しようとするとクラッシュする不具合を修正。