*日本語は英語のあとにあります
Improvements
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Added a new sample project: “LadderSample” (Ladder Example).
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Objects not belonging to the Player group can now be controlled with a controller if their Controllable flag is enabled.
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Added two new signals related to scene transitions:
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game_scene_about_to_change(current: Object)
- Triggered just before a scene transition, notifying the name of the current scene.
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game_scene_changed(current: Object)
- Triggered right after a scene transition, notifying the name of the new scene.
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Added a new method related to scene transitions:
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get_current_game_scene()
- Returns the GameScene node of the scene.
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Bug Fixes
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Fixed an issue where GenerateObject’s “Match display direction” option did not work correctly since version 1.1.0.
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Fixed an issue where the SwitchVariableChange condition could prevent variable updates in specific cases.
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Fixed a bug where collisions with AnimatableBody2D could fail under certain conditions.
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Fixed an issue where ApplyToInstance did not function properly with certain instancing methods.
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Fixed a crash that occurred when LockObject attempted to reference a non-existent variable or switch on the target.
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Fixed a crash that occurred when renaming a deleted state while it was still focused.
改善事項
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新しいサンプルプロジェクト 「LadderSample(はしごサンプル)」 を追加しました。
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Player グループに属していないオブジェクトでも、「操作可能」フラグが有効な場合はコントローラーで操作できるようになりました。
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シーン遷移に関わる新しいシグナルを 2 点追加しました:
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game_scene_about_to_change(current: Object)
- シーン遷移直前に、遷移元のシーン名を通知します。
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game_scene_changed(current: Object)
- シーン遷移直後に、遷移先のシーン名を通知します。
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シーン遷移に関わる新しいメソッドを追加しました:
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get_current_game_scene()
- 現在実行しているシーンのGameSceneノードを返します。
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不具合修正
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実行アクション 「オブジェクトを生成 (GenerateObject)」 の「表示方向を合わせる」機能が 1.1.0 以降で動作していなかった不具合を修正。
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条件 「スイッチ/変数が変わった (SwitchVariableChange)」 で特定のケースにおいて変数を変更できなくなる不具合を修正。
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AnimatableBody2D との接触が特定条件下で正しく検出されない不具合を修正。
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特定のインスタンス方法でアクション 「インスタンス先で変更可能 (ApplyToInstance)」 が正常に動作しない不具合を修正。
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アクション 「オブジェクトをロック (LockObject)」 でターゲットに存在しない変数/スイッチを指定するとクラッシュする不具合を修正。
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フォーカス中のステートを削除した後、そのステート名を変更しようとするとクラッシュする不具合を修正。