*日本語は英語のあとにあります。
Improvements
-
Added new sample project “ACTION GAME MAN SAMPLE”, featuring basic sprite animation actions.
-
Added “Open Attached Scene” to the right-click menu in the scene transition window.
-
Added console error output when no initial scene is set during scene transition.
-
Changed the output of SE / BGM / VOICE buses to the Master bus.
-
Added new database-related methods for improved data control.
Methods to Get Data by Record Index
get_project_database_plain_by_idx, get_project_database_equipment_type_by_idx,
get_project_database_attribute_type_by_idx, get_project_database_custom_type_by_idx,
get_project_database_sound_by_idx, get_project_database_variable_by_idx,
get_project_database_switch_by_idx
Methods to Update Data by Record Index
update_project_database_plain_by_idx, update_project_database_variable_by_idx,
update_project_database_switch_by_idx
Methods to Get Record Count
get_project_database_plain_record_max, get_project_database_equipment_type_record_max,
get_project_database_attribute_type_record_max, get_project_database_custom_type_record_max,
get_project_database_sound_record_max, get_project_database_variable_record_max,
get_project_database_switch_record_max
Bug Fixes
-
Fixed missing switch/variable list when targeting parent object in SwitchVariableChange condition.
-
Fixed incorrect behavior when using “Off” switch condition in SwitchVariableChange.
-
Fixed incorrect evaluation when referencing locked switches or variables in SwitchVariableChange.
-
Fixed an issue where CompareSpeed condition was unavailable.
-
Fixed an issue where user database names were auto-translated.
-
Fixed RotateScene action not allowing negative values.
-
Changed the 0° reference of RotateScene to match the right-facing direction.
-
Fixed an issue where downloading sample games could generate multiple ActionGameMaker folders.
-
Fixed an issue where acceleration continued to accumulate even when the object wasn’t moving.
-
Fixed ChangeAnimationResource action not updating correctly when referencing variables from another object.
ACTION GAME MAKER 1.1.4 パッチノート
改善事項
-
新しいサンプルプロジェクト 「ACTION GAME MAN SAMPLE」 を追加しました。
基本的なスプライトアニメーションのアクションが収録されています。 -
シーン遷移画面の右クリックメニューに 「設定したシーンを開く (Open Attached Scene)」 を追加しました。
-
シーン遷移で初期シーンが設定されていない場合、コンソールにエラーを出力するようにしました。
-
SE / BGM / VOICE バス の出力先を Master バス に変更しました。
-
データベース操作に関する新しいメソッドを追加しました。
レコードのインデックスでデータを取得
-
get_project_database_plain_by_idx:ユーザーデータベース -
get_project_database_equipment_type_by_idx:装備タイプ -
get_project_database_attribute_type_by_idx:属性タイプ -
get_project_database_custom_type_by_idx:ユーザー定義タイプデータベース -
get_project_database_sound_by_idx:サウンドデータベース -
get_project_database_variable_by_idx:プロジェクト変数 -
get_project_database_switch_by_idx:プロジェクトスイッチ
レコードのインデックスでデータを更新
-
update_project_database_plain_by_idx:ユーザーデータベース -
update_project_database_variable_by_idx:プロジェクト変数 -
update_project_database_switch_by_idx:プロジェクトスイッチ
レコードの総数を取得
-
get_project_database_plain_record_max:ユーザーデータベース -
get_project_database_equipment_type_record_max:装備タイプ -
get_project_database_attribute_type_record_max:属性タイプ -
get_project_database_custom_type_record_max:ユーザー定義タイプデータベース -
get_project_database_sound_record_max:サウンドデータベース -
get_project_database_variable_record_max:プロジェクト変数 -
get_project_database_switch_record_max:プロジェクトスイッチ
不具合修正
-
条件「スイッチ/変数が変わった (SwitchVariableChange)」で親オブジェクトを対象にした際、スイッチ/変数リストが表示されない不具合を修正。
-
条件「スイッチ/変数が変わった (SwitchVariableChange)」でスイッチが「オフ」を条件にした際、正常に動作しない不具合を修正。
-
条件「スイッチ/変数が変わった (SwitchVariableChange)」でロック対象のスイッチや変数を指定すると正しく判定されない不具合を修正。
-
条件「スピードを比較 (CompareSpeed)」が選択できなくなっていた不具合を修正。
-
ユーザーデータベース名が自動翻訳されてしまう不具合を修正。
-
アクション「シーンを回転 (RotateScene)」で負の値を選択できない不具合を修正。
-
アクション「シーンを回転 (RotateScene)」の 0° の基準を他と同様に右方向へ変更。
-
サンプルゲームのダウンロード時に複数の ActionGameMaker フォルダが生成される不具合を修正。
-
加速移動が有効な際、移動していなくても入力があると加速度が蓄積されてしまう不具合を修正。
-
アクション「オブジェクトのテクスチャを変更 (ChangeAnimationResource)」で、他オブジェクトの変数を使ってデータベースを参照した際に正常に反映されない不具合を修正。