ACTION GAME MAKER 1.1.6 Patch Notes

*日本語は英語のあとになります。

ACTION GAME MAKER 1.1.6 Patch Notes

Improvements

  • Added two new APIs:
    • get_variable_settings()
    • get_switch_settings()
      These APIs retrieve the VariableSettings / SwitchSettings nodes attached to a GameObject.
      If the nodes do not exist, they will return null.

Bug Fixes

  • Fixed an issue where “Lock to Camera” in BaseSettings did not work properly when dragging was enabled.
  • Fixed an issue where GameObject property execution states were not working correctly after a scene transition.
  • Fixed unnecessary warning messages when duplicating a state that included “ChangeObjectProperty”.
  • Fixed an issue where “Restore Removed Object” did not function correctly.
  • Fixed an issue where “DirectionalMove” action had a default display direction of 0.
  • Fixed an issue where “CopyGameData” did not function correctly when encryption was enabled.
  • Fixed an issue where fade-in in “PlayAudio” did not work properly when playback started mid-way.
  • Fixed an issue where “PlayAudio” would reapply fade-in each time it looped.
  • Fixed an issue where “StopAudio” lost fade-out uniqueness when copied and pasted as unique.
  • Updated several translations.

ACTION GAME MAKER 1.1.6 パッチノート

改善事項

  • 新しい API を2つ追加しました。
    • get_variable_settings()
    • get_switch_settings()
      これらの API は、GameObject が持つ VariableSettings / SwitchSettings ノードを取得します。
      対応するノードが存在しない場合は null を返します。

不具合修正

  • ドラッグが有効な場合BaseSettingsカメラとの位置関係を固定 (Lock to Camera) が正常に動作しない不具合を修正。
  • GameObject のプロパティ出現時の実行ステートが、シーン遷移後のシーンで正しく動作しない不具合を修正。
  • アクション 「プロパティを変更 (ChangeObjectProperty)」 を含むステートを複製した際に不要な警告が表示される不具合を修正。
  • アクション 「消滅状態のオブジェクトを復活 (Restore Removed Object)」 が動作しない不具合を修正。
  • アクション 「移動方向を指定して移動 (DirectionalMove)」表示方向デフォルト値が 0 となっていた不具合を修正。
  • アクション 「セーブの複製 (CopyGameData)」 が暗号化有効時に正常に動作しない不具合を修正。
  • アクション 「音を再生 (PlayAudio)」フェードインが途中再生時に正常に動作しない不具合を修正。
  • アクション 「音を再生 (PlayAudio)」ループ再生が有効な場合、ループごとにフェードインが繰り返し実行される不具合を修正。
  • アクション 「音を停止 (StopAudio)」 をコピーしてユニーク貼り付けした際、フェードアウトオプションがユニーク化されない不具合を修正。
  • 一部の翻訳を更新しました。

From what I’ve been able to see, the problem with collisions when scaling an object hasn’t been fixed yet :stuck_out_tongue:

@SoyMuMalo can you link the thread you reported this in? I’ll double check its status.

Here it is, it’s easy to reproduce. Create a controllable object with a condition that makes it stop when it touches a wall, change its scale from 1 to 0.5, and the magic will happen :slight_smile: . You can try it in the project I made a while ago.

@SoyMuMalo Ah, yes I remember. Ok so it IS fixed in the private collision refactor branch we are currently testing. So whenever you see the big patch about collisions, it should have the fix.

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I’m glad to read that, thank you :slight_smile: