*日本語は英語のあとになります。
ACTION GAME MAKER 1.1.6 Patch Notes
Improvements
- Added two new APIs:
get_variable_settings()get_switch_settings()
These APIs retrieve the VariableSettings / SwitchSettings nodes attached to a GameObject.
If the nodes do not exist, they will return null.
Bug Fixes
- Fixed an issue where “Lock to Camera” in
BaseSettingsdid not work properly when dragging was enabled. - Fixed an issue where GameObject property execution states were not working correctly after a scene transition.
- Fixed unnecessary warning messages when duplicating a state that included “ChangeObjectProperty”.
- Fixed an issue where “Restore Removed Object” did not function correctly.
- Fixed an issue where “DirectionalMove” action had a default display direction of 0.
- Fixed an issue where “CopyGameData” did not function correctly when encryption was enabled.
- Fixed an issue where fade-in in “PlayAudio” did not work properly when playback started mid-way.
- Fixed an issue where “PlayAudio” would reapply fade-in each time it looped.
- Fixed an issue where “StopAudio” lost fade-out uniqueness when copied and pasted as unique.
- Updated several translations.
ACTION GAME MAKER 1.1.6 パッチノート
改善事項
- 新しい API を2つ追加しました。
get_variable_settings()get_switch_settings()
これらの API は、GameObject が持つ VariableSettings / SwitchSettings ノードを取得します。
対応するノードが存在しない場合は null を返します。
不具合修正
- ドラッグが有効な場合、
BaseSettingsの カメラとの位置関係を固定 (Lock to Camera) が正常に動作しない不具合を修正。 - GameObject のプロパティ出現時の実行ステートが、シーン遷移後のシーンで正しく動作しない不具合を修正。
- アクション 「プロパティを変更 (ChangeObjectProperty)」 を含むステートを複製した際に不要な警告が表示される不具合を修正。
- アクション 「消滅状態のオブジェクトを復活 (Restore Removed Object)」 が動作しない不具合を修正。
- アクション 「移動方向を指定して移動 (DirectionalMove)」 の 表示方向デフォルト値が 0 となっていた不具合を修正。
- アクション 「セーブの複製 (CopyGameData)」 が暗号化有効時に正常に動作しない不具合を修正。
- アクション 「音を再生 (PlayAudio)」 の フェードインが途中再生時に正常に動作しない不具合を修正。
- アクション 「音を再生 (PlayAudio)」 で ループ再生が有効な場合、ループごとにフェードインが繰り返し実行される不具合を修正。
- アクション 「音を停止 (StopAudio)」 をコピーしてユニーク貼り付けした際、フェードアウトオプションがユニーク化されない不具合を修正。
- 一部の翻訳を更新しました。