ACTION GAME MAKER 1.0.3 Patch Note

*日本語は英語の後にあります。

ACTION GAME MAKER 1.0.3 Patch Note

Improvements

  • Added a new property to BaseSettings:
    “Clamp Current HP to Max HP”.
    → When enabled, if the current HP exceeds the maximum HP, it will be clamped to the Max HP.
  • Added filtering and sorting functions to the project selection screen.
  • The Fire Bullet action now works even on GameObjects without VisualScript attached.
  • When creating new variables/switches, “is_savable” is now enabled by default.
  • Changed the data storage location for ACTION GAME MAKER-specific data to the AGMaker/ folder.
  • Added the suffix _agm_ to input mappings intended for ACTION GAME MAKER.
  • The GameObject creation wizard now includes an option to add a Camera Target Settings Node.
  • Changed the default physics behavior of the Topview Character Base template object to “Floating”.
  • CameraTargetSettings can now be used on non-GameObject nodes.

Bug Fixes

  • Fixed an issue where pressing F6 to run a specific scene would trigger an input mapping error.
  • Fixed a bug in the Advanced Sample: Mouse Shooter, where the reload never completed.

改善事項

  • BaseSettingsに新しい設定「現在HPを最大HPに丸め込む」プロパティを追加しました。オンの場合は現在HPが最大HPを超えている場合、現在HPの値を最大HPと同じにします。
  • プロジェクト選択画面にフィルター機能と並び替え機能を追加しました。
  • 弾を発射アクションをVisualScriptがアタッチされていないGameObjectでも動作するようにしました。
  • 変数/スイッチを新しく追加した際、セーブ可能(is_savable)がデフォルトでオンになるようにしました。
  • ACTION GAME MAKER用のデータの生成場所をAGMakerフォルダ下となるように変更しました。
  • ACTION GAME MAKER用入力インプットの接尾辞として_agm_を追加しました。
  • GameObject生成ウィザードにて、カメラ追尾設定ノード(Camera Target Settings Node)を追加するオプションを用意しました。
  • テンプレートオブジェクトTopview Character Baseの物理挙動の初期値をFloatingに変更しました。
  • CameraTargetSettingsがGameObject以外のノードでも動作するようになりました。

不具合修正

  • F6キーで指定のシーンを直接実行した際、入力インプットエラーが出てしまう不具合を修正しました。
  • Advanced Sample Mouse Shooterでリロードが終わらない不具合を修正しました。