*日本語は英語の後にあります。
ACTION GAME MAKER 1.0.3 Patch Note
Improvements
- Added a new property to
BaseSettings
:
“Clamp Current HP to Max HP”.
→ When enabled, if the current HP exceeds the maximum HP, it will be clamped to the Max HP. - Added filtering and sorting functions to the project selection screen.
- The Fire Bullet action now works even on GameObjects without VisualScript attached.
- When creating new variables/switches, “is_savable” is now enabled by default.
- Changed the data storage location for ACTION GAME MAKER-specific data to the
AGMaker/
folder. - Added the suffix
_agm_
to input mappings intended for ACTION GAME MAKER. - The GameObject creation wizard now includes an option to add a Camera Target Settings Node.
- Changed the default physics behavior of the Topview Character Base template object to “Floating”.
CameraTargetSettings
can now be used on non-GameObject nodes.
Bug Fixes
- Fixed an issue where pressing F6 to run a specific scene would trigger an input mapping error.
- Fixed a bug in the Advanced Sample: Mouse Shooter, where the reload never completed.
改善事項
- BaseSettingsに新しい設定「現在HPを最大HPに丸め込む」プロパティを追加しました。オンの場合は現在HPが最大HPを超えている場合、現在HPの値を最大HPと同じにします。
- プロジェクト選択画面にフィルター機能と並び替え機能を追加しました。
- 弾を発射アクションをVisualScriptがアタッチされていないGameObjectでも動作するようにしました。
- 変数/スイッチを新しく追加した際、セーブ可能(is_savable)がデフォルトでオンになるようにしました。
- ACTION GAME MAKER用のデータの生成場所をAGMakerフォルダ下となるように変更しました。
- ACTION GAME MAKER用入力インプットの接尾辞として_agm_を追加しました。
- GameObject生成ウィザードにて、カメラ追尾設定ノード(Camera Target Settings Node)を追加するオプションを用意しました。
- テンプレートオブジェクトTopview Character Baseの物理挙動の初期値をFloatingに変更しました。
- CameraTargetSettingsがGameObject以外のノードでも動作するようになりました。
不具合修正
- F6キーで指定のシーンを直接実行した際、入力インプットエラーが出てしまう不具合を修正しました。
- Advanced Sample Mouse Shooterでリロードが終わらない不具合を修正しました。