*日本語は英語のあとにあります。
ACTION GAME MAKER v1.0.2 Patch Notes
Improvements
- Reflected the latest translation updates from Godot 4.3.
- Export templates are now loaded automatically during export.
- Changed the default property name display style to Localized.
→ This allows property names that previously appeared in English to now display in localized names.
For users already using the editor:
You can apply this change by going to:
Editor Settings > Interface > Inspector > Default Property Name Display Style
and switching from Capitalized to Localized.
Bug Fixes
- Fixed an issue where updates to database column names were not reflected in VisualScript until reload.
- Fixed a bug where Switches/Variables were duplicated when importing a module.
- Fixed an issue where Afterimage did not work correctly on Sprite2D after a texture change.
- Fixed a bug in the Tutorial Project where mouse coordinates could not be obtained correctly.
- Added missing translations.
ACTION GAME MAKER 1.0.2 パッチノート
改善事項
- Godot4.3の最新の翻訳状況を反映しました。
- エクスポート時のテンプレートを自動で読み込まれるようにしました。
- デフォルトのプロパティ名表示スタイルをLocalizedに変更しました。これにより一部英語だったプロパティ名が日本語で表示されるようになります。
既に利用開始済みの方は、エディター設定>インターフェイス>インスペクター>デフォルトのプロパティ名の表示スタイルをCapitalizedからLocalizedに変更することで適用できます。
不具合修正
- データベースのカラム名の更新がリロードするまでヴィジュアルスクリプトに反映されない問題を更新しました。
- モジュールインポート時にスイッチ/変数が重複してインポートされてしまう不具合を修正しました。
- テクスチャの変更を行ったSprite2DでAfterimageが正常に動作しない不具合を修正しました。
- チュートリアルプロジェクトにて、マウス座標が正常に取得できない不具合を修正しました。
- 不足していた翻訳を追加しました。