*日本語は英語のあとにあります。
Improvements
- Added an option to ignore the owner in
ContactWithAttackArea
andContactWithHitArea
.
→ Prevents behavior like receiving damage from your own attacks. - When moving in a direction without an assigned animation, the object will now maintain its last facing direction, instead of forcibly switching to the default.
→ This improves support for side-scrolling games with depth, such as belt-scroll action games. - The default target for HP = 0 conditions is now set to self.
- If
move enabled
is off and there is no followableCameraTargetSettings
, camera focus will now be disabled.
Bug Fixes
- Fixed error messages related to CameraTargetSetting.
- Fixed a crash when the parent object disappears before a bullet does.
- Removed unnecessary CameraTargetSettings from various base template objects.
- Fixed missing effect errors for the smoke effect in treasure chest template objects.
- Fixed an issue where animations added to AnimationPlayer were sometimes not recognized by the GameObject.
- Fixed a bug where newly created float variables were converted to int.
- Fixed an issue where the value of Zoom Max was being forcibly applied even when Zoom Enabled was turned off in
ZoomCamera2D
. - Corrected some translations.
改善事項
- 攻撃にあたった(ContactWithAttackArea)当たり判定にあたった(ContactWithHitArea)に所有元を無視するオプションを追加しました。自分自身の攻撃に当たってダメージを受けるといった動作を防ぐことができます。
- アニメーションを設定していない方向に移動する際、デフォルトの向きに強制的に変更されていましたが、最後の表示方向を維持したまま動くようにしました。ベルトスクロール等の奥行きのあるサイドビューゲームが作りやすくなります。
- HP=0条件の初期値を自分自身にしました。
- move enabledがオフかつ追従できるCameraTargetSettingsが無い場合、フォーカスを無効にするようにしました。
不具合修正
- CameraTargetSettingに関するエラーが表示される不具合の修正。
- 弾の消滅より先に親が消滅するとクラッシュする不具合の修正
- 各種baseテンプレートオブジェクトに不要なcamera target settingsが含まれている不具合を修正。
- テンプレートオブジェクトの各宝箱のsmokeエフェクトが存在エラーがでる問題を修正。
- AnimationPlayerにアニメを追加した際、GameObjectで認識されない場合がある不具合の修正。
- float値の変数を作成してもint値にされてしまう不具合の修正。
- ZoomCamera2DノードでZoom Enabled がオフの場合にも Zoom Max の値が強制的に適用されてしまう不具合の修正。
- 一部の翻訳を修正しました。