ACTION GAME MAKER v1.0.4 Patch Notes

*日本語は英語のあとにあります。

Improvements

  • Added an option to ignore the owner in ContactWithAttackArea and ContactWithHitArea.
    → Prevents behavior like receiving damage from your own attacks.
  • When moving in a direction without an assigned animation, the object will now maintain its last facing direction, instead of forcibly switching to the default.
    → This improves support for side-scrolling games with depth, such as belt-scroll action games.
  • The default target for HP = 0 conditions is now set to self.
  • If move enabled is off and there is no followable CameraTargetSettings, camera focus will now be disabled.

Bug Fixes

  • Fixed error messages related to CameraTargetSetting.
  • Fixed a crash when the parent object disappears before a bullet does.
  • Removed unnecessary CameraTargetSettings from various base template objects.
  • Fixed missing effect errors for the smoke effect in treasure chest template objects.
  • Fixed an issue where animations added to AnimationPlayer were sometimes not recognized by the GameObject.
  • Fixed a bug where newly created float variables were converted to int.
  • Fixed an issue where the value of Zoom Max was being forcibly applied even when Zoom Enabled was turned off in ZoomCamera2D.
  • Corrected some translations.

改善事項

  • 攻撃にあたった(ContactWithAttackArea)当たり判定にあたった(ContactWithHitArea)に所有元を無視するオプションを追加しました。自分自身の攻撃に当たってダメージを受けるといった動作を防ぐことができます。
  • アニメーションを設定していない方向に移動する際、デフォルトの向きに強制的に変更されていましたが、最後の表示方向を維持したまま動くようにしました。ベルトスクロール等の奥行きのあるサイドビューゲームが作りやすくなります。
  • HP=0条件の初期値を自分自身にしました。
  • move enabledがオフかつ追従できるCameraTargetSettingsが無い場合、フォーカスを無効にするようにしました。

不具合修正

  • CameraTargetSettingに関するエラーが表示される不具合の修正。
  • 弾の消滅より先に親が消滅するとクラッシュする不具合の修正
  • 各種baseテンプレートオブジェクトに不要なcamera target settingsが含まれている不具合を修正。
  • テンプレートオブジェクトの各宝箱のsmokeエフェクトが存在エラーがでる問題を修正。
  • AnimationPlayerにアニメを追加した際、GameObjectで認識されない場合がある不具合の修正。
  • float値の変数を作成してもint値にされてしまう不具合の修正。
  • ZoomCamera2DノードでZoom Enabled がオフの場合にも Zoom Max の値が強制的に適用されてしまう不具合の修正。
  • 一部の翻訳を修正しました。