ACTION GAME MAKER v1.0.11 Patch Notes

*日本語は英語のあとにあります。

Improvements

  • Added Boolean (Bool) type to the Database.
  • Added Float type to the Database. → The previous “Numeric” type has been renamed to “Int”.
  • Renamed the database type “Icon” to “Image”.
  • When importing CSVs into the database, empty cells will now be filled with default values.
  • Improved visibility of the initial scene for scene transitions.
  • Read-only variables and switches are now hidden from the Change Property action.
  • The object variables position_x / y and scale_x / y are now editable (no longer read-only):
    • Changing position will automatically update the object’s global_position.
    • Changing scale will update the object’s scale property.

Bug Fixes

  • Fixed a bug where stacked timer counts would cause accelerated counting.
  • Fixed a bug where homing bullets with less than 1 second minimum homing time would begin tracking immediately.
  • Fixed a bug where hit stop under 1 second did not activate correctly.
  • Fixed an issue where the “Change Camera” action sometimes failed to execute properly.
  • Fixed a bug where characters appeared in the topmost layer after portal transitions, regardless of the portal’s assigned layer.
  • Fixed a bug where the condition “ContactWithHitArea” triggered even when colliding with disabled collision shapes.
  • Updated several translations.

改善事項

  • データベースにBool型を追加しました。
  • データベースにfloat型を追加しました。合わせてこれまでの型名「数値」は「Int」に改名されました。
  • データベースの型名「アイコン」を「画像」に改名しました。
  • データベースのcsv入力時、空のデータがある場合デフォルト値が入力されるようになりました。
  • シーン遷移の初期シーンの視認性をあげました。
  • 読み取り専用の変数/スイッチをプロパティを変更アクションで表示しないようにしました。
  • オブジェクト変数position_x/y 及び scale_x/y を読み取り専用から変更可能変数としました。

positionを変更するとGameObjectノードのglobal_positionが連動して変更されます。
scaleを変更するとGameObjectノードのscaleが連動して変更されます。

不具合修正

  • タイマーカウントを重ねるとカウントが早くなってしまう不具合を修正しました。
  • 弾の追尾の最小追尾時間が1秒未満だとすぐに追尾してしまう不具合を修正しました。
  • 1秒未満のヒットストップが動作しない不具合を修正しました。
  • カメラを変更アクションが正常に動作しない場合がある不具合を修正しました。
  • ポータル遷移後のキャラクターがポータルの配置されたレイヤーにかかわらず最前面のレイヤーに出現してしまう不具合を修正しました。
  • 条件「オブジェクトのあたり判定に接触(ContactWithHitArea)」が、無効状態のコリジョンとの接触でもトリガーしてしまう不具合を修正しました。
  • 一部の翻訳を更新しました。
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