ACTION GAME MAKER v1.0.23 Patch Notes

*日本語は英語のあとにあります。

ACTION GAME MAKER v1.0.23 Patch Notes

:counterclockwise_arrows_button: Changes

  • Changed the default respawn condition of the bullet_base template object to “None”.

  • Added an error output when attempting to open a scene other than MenuScene with the “Open Menu” action.

:hammer_and_wrench: Bug Fixes

  • Fixed an issue where the x_position / y_position variables retained the values from the previous scene immediately after a scene transition.

  • Fixed an issue where the core.tscn message could appear when launching a test play.

  • Fixed an issue where HitArea deactivation during invincibility was FPS-dependent.

  • Fixed an issue where one-way collision logic was being applied even to objects without one-way settings.

  • Fixed an issue where variable assignments for ImageGauge / SimpleGauge could become misaligned.

  • Fixed an issue where renaming animation categories caused the animation linkage in Visual Script to be lost.


変更事項

  • bullet_baseテンプレートのオブジェクト復活条件の初期値を「なし」に変更しました。
  • メニューを開くアクションでMenuScene以外を開こうとするとエラーを出力するようにしました。

不具合修正

  • シーン遷移直後にx/y_position変数が前のシーンの数値となっている不具合を修正しました。
  • テストプレイ起動時にcore.tscnのメッセージが表示されてしまうことがある不具合を修正しました。
  • 無適時のHitAreaの無効処理がFPS依存となっていた不具合を修正しました。
  • 一方通行設定がなされていないオブジェクトに対し、一方通行用の判定処理が行われていた不具合を修正しました。
  • ImageGauge / SimpleGauge の変数の指定がずれてしまうことがある不具合を修正しました。
  • アニメーションカテゴリの名称を変更すると、ヴィジュアルスクリプトのアニメーションの紐づけが失われてしまう不具合を修正しました。