*日本語は英語のあとにあります。
ACTION GAME MAKER v1.0.23 Patch Notes
Changes
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Changed the default respawn condition of the
bullet_basetemplate object to “None”. -
Added an error output when attempting to open a scene other than
MenuScenewith the “Open Menu” action.
Bug Fixes
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Fixed an issue where the
x_position/y_positionvariables retained the values from the previous scene immediately after a scene transition. -
Fixed an issue where the core.tscn message could appear when launching a test play.
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Fixed an issue where HitArea deactivation during invincibility was FPS-dependent.
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Fixed an issue where one-way collision logic was being applied even to objects without one-way settings.
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Fixed an issue where variable assignments for ImageGauge / SimpleGauge could become misaligned.
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Fixed an issue where renaming animation categories caused the animation linkage in Visual Script to be lost.
変更事項
- bullet_baseテンプレートのオブジェクト復活条件の初期値を「なし」に変更しました。
- メニューを開くアクションでMenuScene以外を開こうとするとエラーを出力するようにしました。
不具合修正
- シーン遷移直後にx/y_position変数が前のシーンの数値となっている不具合を修正しました。
- テストプレイ起動時にcore.tscnのメッセージが表示されてしまうことがある不具合を修正しました。
- 無適時のHitAreaの無効処理がFPS依存となっていた不具合を修正しました。
- 一方通行設定がなされていないオブジェクトに対し、一方通行用の判定処理が行われていた不具合を修正しました。
- ImageGauge / SimpleGauge の変数の指定がずれてしまうことがある不具合を修正しました。
- アニメーションカテゴリの名称を変更すると、ヴィジュアルスクリプトのアニメーションの紐づけが失われてしまう不具合を修正しました。