*日本語は英語の後にあります。このアップデートには重要な変更が含まれます。
Important Changes
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The default value for “Revive Condition” in
BaseSettingshas been changed to “None (NONE)”.- If your project previously used “Scene Changed (SCENE CHANGED)”, it will now default to “None” and must be manually reset if needed.
Reason for this change:
The default was previously “Scene Changed”, which unintentionally caused certain objects (like dynamically generated bullets or effects) to be revived in scenes where they were no longer needed.
To prevent this issue, the default is now set to “None”. We apologize for the inconvenience caused by this change.
Improvements
- Added a button to insert an empty action/condition array into execution and condition arrays.
Bug Fixes
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Fixed a bug where states with the “Moment Pressed” input condition could trigger repeatedly when linked.
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Fixed an error where non-scene-saved GameObjects present in a scene caused console errors.
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Fixed an issue where objects moved using “Move Object” could not be stopped by “Movement Template” stop commands.
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Fixed an issue where the “Enable When Camera Approaches” setting was not working as expected.
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Fixed a crash that could occur when generating child objects containing the “Display Text” action.
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Fixed an issue where database changes were not reflected in-game under certain conditions.
ACTION GAME MAKER 1.1.1 パッチノート
重要な変更
-BaseSettingsの消滅後の復活条件(Revive Condition)の初期値を「なし(NONE)」に変更しました。「シーンが変わった(SCENE CHANGED)」を指定していた場合は「なし(NONE)」に変更されてしまうため、再設定が必要となります。
変更の意図:
これまで初期値は「シーンが変わった(SCENE CHANGED)」だったのですが、生成したオブジェクトなど、再利用を意図していないオブジェクトを意図せず復活させてしまうケースが多かったため変更しました。
デフォルトの値が変更されるため、「シーンが変わった(SCENE CHANGED)」を指定していた場合は「なし(NONE)」となってしまいます。お手数をおかけして申し訳ございません。
改善事項
- 実行アクション/条件の配列に、<空>の配列を追加するボタンを追加しました。
不具合修正
- 入力条件「押した瞬間(Moment Pressed)」を持つステートがリンクされている際、連続で遷移条件がトリガーしてしまう不具合を修正しました。
- シーンとして保存されていないゲームオブジェクトがゲームシーンに存在する場合、コンソールにエラーを出力してしまう不具合を修正しました。
- オブジェクトを移動(Move Object)アクションで移動したオブジェクトがテンプレート移動(Movement Template)の停止で停止できない不具合を修正しました。
- 「カメラが近づいたら有効化」が正常に機能しないことがある不具合を修正しました。
- 「テキストを表示」アクションを持つ子オブジェクトを生成するとクラッシュすることがある不具合を修正しました。
- データベースの内容がゲームデータに反映されないことがある不具合の修正