This update is available only for the full version as the trial version will soon be discontinued.
Improvements
- Changed the behavior of the rotation property when assigning a variable — it is now interpreted as a radian value instead of a degree.
Bug Fixes
- Fixed an issue where scale_x / scale_y variables were not displayed as percentages at scene start.
- Fixed an issue where objects using the “Match Direction” option briefly faced their initial direction upon generation.
- Fixed an issue where the camera drag feature could cause the camera to clip at the edges of the screen.
- Fixed an issue where the file open button would not respond if the file path field was focused in certain actions.
- Fixed an issue where TileType layers after an unset intermediate layer were not correctly loaded in the visual script.
ACTION GAME MAKER 1.1.5 パッチノート
体験版はまもなく公開終了となるため、本修正は製品版のみに配信されます。
改善事項
- rotation プロパティに変数を代入する際、値を**度数(degree)ではなくラジアン(radian)**として読み込むように変更しました。
不具合修正
- scale_x / scale_y 変数がシーン開始時にパーセンテージとして表示されない不具合を修正。
- オブジェクト生成時、「向きを合わせる」オプションを使用すると初期方向を一瞬向いてしまう不具合を修正。
- カメラのドラッグが有効な際、画面端で見切れる不具合を修正。
- 一部アクションでパス入力欄にフォーカスがあると、ファイルを開くボタンが反応しない不具合を修正。
- TileType の途中レイヤーが未設定の場合、それ以降のレイヤーがヴィジュアルスクリプトで正しく読み込まれない不具合を修正。