ACTION GAME MAKER 1.1.10 Patch Notes

:video_game: ACTION GAME MAKER 1.1.10 Patch Notes

Improvements

★ Added several new configuration options to contact-related conditions.

  • You can now set the logical condition for wall contact directions to AND / OR.
    The previous behavior was OR by default. With AND, transitions can be triggered only when multiple directions (e.g., right and down) are contacted simultaneously.
  • Raycasts now support Collision Mask settings.
    In addition to object groups, you can control detection using collision layers and collision masks.
  • Contact targets can now be detected not only via Body collision (as before), but also via Area2D collision.
    This allows transitions when touching an Area2D node with a CollisionShape2D.
    Combined with collision masks, you can create invisible trigger areas independent of tiles.
  • Updated some translations.

Bug Fixes

  • Fixed an issue (since 1.1.7) where ContactWithHitArea did not work correctly.
  • Fixed a potential crash when locking objects that have multiple AttackArea2D nodes.
  • Fixed an issue where state names in the visual script were not displayed when EditorUIScale was not set to 100% in certain environments.

:video_game: ACTION GAME MAKER 1.1.10 更新日志

改进内容

★ 为接触相关条件新增了多项设置。

  • 现在可将墙体接触方向的逻辑条件设置为 AND / OR
    以前默认是 OR。使用 AND 时,可实现“同时接触右侧与下侧才触发切换”等设定。
  • 射线检测新增 Collision Mask(碰撞遮罩) 设置。
    除对象组外,还可通过 碰撞层 / 碰撞遮罩 控制是否发生接触判定。
  • 接触目标除原有的 Body 碰撞外,现在也可选择 Area2D 的碰撞判定
    当与带有 CollisionShape2D 的 Area2D 节点 接触时也可触发切换。
    配合碰撞遮罩可创建不依赖瓷砖的不可见判定区域
  • 更新了部分翻译。

修复问题

  • 修复了自 1.1.7 起条件 ContactWithHitArea(与受击判定接触) 无法正常工作的问题。
  • 修复了在锁定拥有 多个 AttackArea2D 的对象时可能崩溃的问题。
  • 修复了在某些环境中 EditorUIScale ≠ 100% 时,可视化脚本的状态名不显示的问题。

:video_game: ACTION GAME MAKER 1.1.10 パッチノート

改善事項

★ 接触系条件にいくつかの新たな設定項目を追加しました。

  • 壁判定との接触方向の論理条件を AND / OR で設定できるようになりました。
    従来の動作は OR です。AND にすると「右と下が同時に触れている場合に遷移する」といった設定が可能になります。
  • レイキャストに衝突マスク (CollisionMask) を設定できるようになりました。
    オブジェクトグループだけでなく、コリジョンレイヤー/コリジョンマスクで当たるかどうかを設定できます。
  • 衝突対象を、従来通りの各 Body の衝突判定に加えて、Area2D のコリジョン判定も選択可能になりました。
    CollisionShape2D を持つ Area2D ノードと接触した際に遷移できるようになります。
    衝突マスク機能と組み合わせることで、タイルに依存しない不可視の判定領域を作成できます。
  • 一部翻訳を更新しました。

不具合修正

  • バージョン 1.1.7 以降、条件
    「オブジェクトのあたり判定と接触 (ContactWithHitArea)」 が正常に動作しない不具合を修正。
  • 複数の AttackArea2D を持つオブジェクトをロックした際、クラッシュすることがある不具合を修正。
  • 特定環境で EditorUIScale が 100% 以外の場合、
    ヴィジュアルスクリプトのステート名が表示されない不具合を修正。
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