*日本語は英語のあとにあります。
System Update
The internal handling of Attack / Hit Detection and Damage Judgment has been revised for improved accuracy and consistency.
Improvements
- Added a confirmation dialog when deleting database columns or records.
- The “Change Property” action now allows assigning database switches when targeting “self switches”.
- AfterImage now supports AnimatedSprite2D.
- Refined the menus for Other Execution Actions and Other Conditions for better organization.
- Template movement now reverses direction upon collision with wall hitboxes.
- The Reset key and Fullscreen toggle key now also work in exported games.
→ Settings are now located under:
Project Settings > General > Application > Run.
Bug Fixes
- Fixed an issue where damage was not properly detected when an attack hit while moving.
- Fixed a bug where damage detection failed if the hitbox was already in contact before the attack started.
- Fixed an issue where AttackArea/HitArea contact conditions didn’t work unless directly under a GameObject.
- Fixed a bug where rapid state switching could prevent proper attack detection.
- Fixed a bug causing the error:
GodotPhysicsServer2D::body_test_motion: Parameter "body->get_space()" is null. - Fixed a crash when deleting GameObjects via GDScript.
- Fixed a bug where switches with default ON state were incorrectly turned OFF by the “Reset Property” action.
- Fixed an issue where sprite flipping was visually delayed for a moment after object generation.
- The “Restrict Movement Area” action now functions properly even when margin is set to 0.
- Fixed an issue where timers using project variables would vary in duration depending on monitor refresh rate.
「攻撃/あたり判定」「ダメージ判定」に関する仕組みを見直しました。
改善事項
- データベースのカラムやレコードを削除する際に確認ダイアログが出るようになりました。
- 「プロパティの変更」アクションで「自身のスイッチ」を変更対象とした場合にデータベースのスイッチも代入可能になるようにしました。
- AfterImageがAnimatedSprite2Dでも動作するようになりました。
- その他の実行アクション及びその他条件のメニューを整理しました。
- テンプレート移動時、オブジェクトの壁判定との接触で折り返すように変更しました。
- エクスポートしたゲームでもリセットキー、フルスクリーン化キーが動作するようになりました。
- それに伴い、設定場所がプロジェクト設定>一般>アプリケーション>実行内に変更となりました。
不具合修正
- 移動中に攻撃判定に命中すると正常にダメージ判定が行われないことがある不具合を修正しました。
- すでに判定が接触している状態で攻撃を行うと正常にダメージ判定が行われないことがある不具合を修正しました。
- AttackArea/HitAreaの接触条件がGameObject直下でないと動作しない問題を修正しました。
- 高速でステートを切り替えて続けている状態では正常に攻撃を検知できない場合がある問題を修正しました。
- GodotPhysicsServer2D::body_test_motion: Parameter “body->get_space()” is null.というエラーが出力されることがある不具合を修正しました。
- GameObjectをGDScriptで削除するとクラッシュする不具合を修正しました。
- アクション「プロパティを初期化」で初期値がONのスイッチもオフになってしまう不具合を修正しました。
- オブジェクト生成時、アニメ再生の画像反転処理が一瞬遅れてしまう不具合を修正しました。
- アクション「移動範囲を制限」でマージンが0の場合でも機能するようにしました。
- タイマーでプロジェクト変数を指定した場合モニターのリフレッシュレートによってカウント時間が変化してしまう問題を修正しました。