*日本語は英語のあとにあります。
Improvements
- Added new condition: ContactWithBody
- This condition detects contact with any type of collidable target such as slopes, objects, and tiles.
- It does not support specifying tile groups or object groups as substitutes.
- Added a new raycast configuration property to all contact-related conditions:
“Ray Source Inward Offset”- This offsets the ray’s starting point inward from the edges to improve detection,
especially for sloped surfaces with angled collision shapes.
- This offsets the ray’s starting point inward from the edges to improve detection,
Bug Fixes
- Fixed an issue introduced in 1.1.7 where ContactWithAttackArea and ContactWithHitArea were not functioning correctly.
改善事項
- 新しい条件「衝突可能なものと接触 (ContactWithBody)」 を追加しました。
- この条件は、坂・オブジェクト・タイルなど、どの種類の衝突対象であっても「接触」として判定できます。
- 代わりにタイルグループやオブジェクトグループを指定することはできません。
- 各接触条件のレイキャスト設定に新しいプロパティ
「レイの始点を内部へオフセット (Ray Source Inward Offset)」 を追加しました。- 四辺上からレイの始点を内部にオフセットする設定で、特に斜め形状の坂との接触判定を正しく行うために利用します。
不具合修正
- バージョン 1.1.7 以降、「攻撃判定に接触 (ContactWithAttackArea)」「あたり判定に接触 (ContactWithHitArea)」が正常に動作していなかった不具合を修正。