ACTION GAME MAKER 1.1.8 Patch Notes

*日本語は英語のあとにあります。

Improvements

  • Added new condition: ContactWithBody
    • This condition detects contact with any type of collidable target such as slopes, objects, and tiles.
    • It does not support specifying tile groups or object groups as substitutes.
  • Added a new raycast configuration property to all contact-related conditions:
    “Ray Source Inward Offset”
    • This offsets the ray’s starting point inward from the edges to improve detection,
      especially for sloped surfaces with angled collision shapes.

Bug Fixes

  • Fixed an issue introduced in 1.1.7 where ContactWithAttackArea and ContactWithHitArea were not functioning correctly.

改善事項

  • 新しい条件「衝突可能なものと接触 (ContactWithBody)」 を追加しました。
    • この条件は、坂・オブジェクト・タイルなど、どの種類の衝突対象であっても「接触」として判定できます。
    • 代わりにタイルグループやオブジェクトグループを指定することはできません。
  • 各接触条件のレイキャスト設定に新しいプロパティ
    「レイの始点を内部へオフセット (Ray Source Inward Offset)」 を追加しました。
    • 四辺上からレイの始点を内部にオフセットする設定で、特に斜め形状の坂との接触判定を正しく行うために利用します。

不具合修正

  • バージョン 1.1.7 以降、「攻撃判定に接触 (ContactWithAttackArea)」「あたり判定に接触 (ContactWithHitArea)」が正常に動作していなかった不具合を修正。