ACTION GAME MAKER 1.1.7 Patch Notes: 接触判定の改修(Contact System Renewal)

*日本語は英語のあとにあります。

ACTION GAME MAKER 1.1.7 Patch Notes

Contact System Renewal


:small_orange_diamond: Major Update

  • The contact detection system has been renewed.
    • Added raycast configuration options to the following conditions:
      • ContactWithCollisionArea
      • ContactWithTile
      • ContactWithSlope

:right_arrow: For detailed information about the new contact system, please check the Producer’s Letter:

This renewal is fully compatible with existing projects.
However, version 1.1.6 will remain available as a beta branch for users who prefer the previous system.


Improvements

  • Added a new template: Simple Moving Platform
    • This sample uses the AnimatableBody2D node to demonstrate a moving platform.
    • While written in GDScript, the AnimatableBody2D node supports snap (unlike GameObject), preventing characters from sinking or floating during vertical movement.

ACTION GAME MAKER 1.1.7 パッチノート

接触システムリニューアル


:small_orange_diamond: 重要な更新

  • 接触システムをリニューアルしました。
    • 条件「オブジェクトの壁判定と接触 (ContactWithCollisionArea)
      タイルと接触 (ContactWithTile)
      坂と接触 (ContactWithSlope)」に、レイキャストに関する設定を追加しました。

:right_arrow: 接触システムの詳細については以下のプロデューサーレターをご確認ください:

本リニューアルによる既存プロジェクトへの互換性問題は発生しない見込みですが、
修正前の バージョン 1.1.6ベータブランチとして引き続き利用可能です。


改善事項

  • 新しいテンプレート「Simple Moving Platform」 を追加しました。
    • このテンプレートは AnimatableBody2D ノードを使用した移動プラットフォームのサンプルです。
    • GDScript を利用していますが、AnimatableBody2DGameObject と異なり スナップ (snap) に対応しており、上下移動時にキャラクターが埋まる・浮くといった問題を防ぐことができます。
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