「みなさん、お世話になっております。
TakenDamageSettings ノードの色変化機能を使って、キャラがダメージを受けたときの視覚的フィードバック(例えば白く光るような演出)を実装したいのですが、悩みがあります。
現在、Sprite2D の「親マテリアルを使用」をオフにしています。これは、マテリアルを独自に設定してシーンの光影(Light2D など)の影響を受けさせるためなのですが、その代わりに TakenDamageSettings の色変化(フィルター効果)が反映されなくなってしまいました…
どうすれば、「光影の影響を受けつつ」TakenDamageSettings のダメージ時の色変化演出も同時に有効にできるでしょうか? アドバイスお願いします!」
///
“Hi everyone,
I’m trying to implement a visual hit feedback (like a white flash) using the color change feature of the TakenDamageSettings node. However, I’ve run into an issue.
Right now, I disabled ‘Use Parent Material’ on my Sprite2D. This lets me apply a custom material so the sprite responds to the scene’s lighting (e.g., Light2D). But after doing this, the color change/filter effect from TakenDamageSettings stops working…
How can I make both work together: having the sprite react to lighting AND showing the TakenDamageSettings color change on hit? Any advice would be amazing—thanks!”
///
我该如何使用TakenDamageSettings节点里面的颜色变化来做受伤反馈喵
我把Sprite2D节点的继承父材质关了(为了让其能受到光影效果影响)
请问有没有什么方法可以让其和光影效果同时生效呢?