「TakenDamageSettings 色変化でダメージフィードバック実装!親マテリアル切った(光影対応)が両立方法?」//“Use TakenDamageSettings color for hit feedback — how to keep lighting (no parent material)?”//我把父对象材质关闭了如何制作受伤颜色滤镜改变呢兼顾光影效果?

「みなさん、お世話になっております。
TakenDamageSettings ノードの色変化機能を使って、キャラがダメージを受けたときの視覚的フィードバック(例えば白く光るような演出)を実装したいのですが、悩みがあります。

現在、Sprite2D の「親マテリアルを使用」をオフにしています。これは、マテリアルを独自に設定してシーンの光影(Light2D など)の影響を受けさせるためなのですが、その代わりに TakenDamageSettings の色変化(フィルター効果)が反映されなくなってしまいました…

どうすれば、「光影の影響を受けつつ」TakenDamageSettings のダメージ時の色変化演出も同時に有効にできるでしょうか? アドバイスお願いします!」

///

“Hi everyone,
I’m trying to implement a visual hit feedback (like a white flash) using the color change feature of the TakenDamageSettings node. However, I’ve run into an issue.

Right now, I disabled ‘Use Parent Material’ on my Sprite2D. This lets me apply a custom material so the sprite responds to the scene’s lighting (e.g., Light2D). But after doing this, the color change/filter effect from TakenDamageSettings stops working…

How can I make both work together: having the sprite react to lighting AND showing the TakenDamageSettings color change on hit? Any advice would be amazing—thanks!”

///

我该如何使用TakenDamageSettings节点里面的颜色变化来做受伤反馈喵

我把Sprite2D节点的继承父材质关了(为了让其能受到光影效果影响)

请问有没有什么方法可以让其和光影效果同时生效呢?