ACTION GAME MAKER 1.1.2 Patch Notes

*日本語は英語のあとにあります。

Improvements

  • Added new execution actions: “Invoke Script” and “Script Condition Evaluator”. These allow you to call methods from GDScript attached to child nodes of a GameObject node, and use them as actions or conditions. Currently, only methods without arguments are supported.

  • Added a new template object: StateDebugger. You can create it by selecting debugger in the new game object creation wizard. When placed in a scene and assigned to a GameObject, it displays the current and previous states on the screen.

  • Changed default behavior so that Link “Input Conditions” and State “Action Settings” are expanded by default.


Bug Fixes

  • Fixed an issue where objects generated outside the screen would not function until the camera approached, even if the condition was set to ALWAYS.

  • Fixed a crash during test play when using connection points with DisplayText execution action (since 1.1.1).

  • Fixed a bug where damage timing and visual script evaluation timing were misaligned (since 1.1.0).

  • Fixed crashes when returning to the project list or reloading a project after long runtime.

  • Fixed an issue where AnyState links always took priority over normal links, regardless of priority settings.

    • Note: if priorities are equal, AnyState links will still be prioritized.
  • Updated some translations.


改善事項

  • 新しい実行アクション「スクリプトの実行 (Invoke Script)」「スクリプトで条件判定 (Script Condition Evaluator)」を追加しました。
    これらは「GameObject」ノードの子ノードに付与された GDScript のメソッドを呼び出し、アクション/条件として利用できます。現在は引数を持たないメソッドのみ対応しています。

  • 新しいテンプレートオブジェクト「StateDebugger」を追加しました。
    新規ゲームオブジェクト作成ウィザードで debugger を選択すると作成できます。シーンに配置し、対象の GameObject を指定すると、現在のステートと直前のステートを画面上に表示します。

  • リンクの「入力条件」およびステートの「アクション設定」が初期状態で展開されるように変更しました。

不具合修正

  • 画面外にオブジェクトを生成した際、動作条件が「常に (ALWAYS)」でもカメラが近づくまで動作しない不具合を修正。

  • 1.1.1 以降、実行アクション「テキストを表示 (DisplayText)」で接続点を使用するとテストプレイがクラッシュする不具合を修正。

  • 1.1.0 以降、ダメージ発生タイミングとヴィジュアルスクリプトの判定タイミングがずれていた不具合を修正。

  • 長時間起動後にプロジェクト一覧に戻る/プロジェクトリロードを行うとエディターがクラッシュする不具合を修正。

  • AnyState からのリンクと通常リンクの条件を同時に満たした場合、優先度設定に関わらず AnyState 側が優先される不具合を修正。

    • 同一優先度の場合は引き続き AnyState が優先されます。
  • 一部翻訳を更新しました。

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