制作中にテストウィンドウがクラッシュする問題に遭遇しました。以下の設定で発生します:
対象の BaseSettings 設定
- ノード内の有効化条件:接近時に有効化
- 消失後の復活条件:カメラから 30 以上離れた時に復活
発生現象
- 対象に接近して有効化すると、対象が生成されます(状態アクション:①変数を変更 ②1 秒待機 ③自己削除)
- その直後にテストプロジェクトがクラッシュし、エラーメッセージが表示されません。
補足事項
- 復活条件を「シーン切り替え時」に変更すると、再度対象に接近しても正常に動作します。
この現象を経験した方や原因のご推測があれば、ご意見を頂ければ幸いです。
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Encountered a test window crash issue while creating an object. Here’s the setup causing the problem:
Object’s BaseSettings Configuration
- Activation condition in node: Enable when approached
- Respawn condition after disappearance: Respawn when 30+ units beyond the camera
Issue Details
- When approaching the object to enable it, the object spawns with state actions: ①Change variable ②Wait 1 second ③Self-delete
- The test project crashes immediately after, with no error message.
Workaround
- Changing the respawn condition to “on scene switch” fixes the issue, and the object functions normally on re-approach.
Has anyone experienced a similar crash or have insights on what might be causing this? Any help is appreciated!
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在制作对象过程中,遇到测试窗口闪退问题,无报错提示。
二、具体设置内容
(一)对象 BaseSettings 节点设置
-
启用条件:靠近时启用
-
复活条件:超出摄像机距离 30 后复活
(二)对象状态动作设置
当靠近启用对象时,对象生成并执行以下动作:
-
改变变量
-
等待一秒
-
自我删除
三、问题现象
按照上述设置,当靠近启用对象,对象执行完状态动作后,测试项目立即闪退,且无任何报错信息。
四、对比测试情况
将复活条件修改为切换场景时,再次靠近对象,对象可正常生成并执行状态动作,测试项目运行正常,不再出现闪退问题。
希望有遇到过类似问题或有解决思路的朋友能分享经验,感谢!