「オブジェクトのカメラ外れ復活条件に起因する不具合」//"Bug Related to Object's Respawn Condition When Out of Camera View"//对象摄像机复活条件闪退

制作中にテストウィンドウがクラッシュする問題に遭遇しました。以下の設定で発生します:

対象の BaseSettings 設定

  • ノード内の有効化条件:接近時に有効化
  • 消失後の復活条件:カメラから 30 以上離れた時に復活

発生現象

  • 対象に接近して有効化すると、対象が生成されます(状態アクション:①変数を変更 ②1 秒待機 ③自己削除)
  • その直後にテストプロジェクトがクラッシュし、エラーメッセージが表示されません。

補足事項

  • 復活条件を「シーン切り替え時」に変更すると、再度対象に接近しても正常に動作します。

この現象を経験した方や原因のご推測があれば、ご意見を頂ければ幸いです。

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Encountered a test window crash issue while creating an object. Here’s the setup causing the problem:

Object’s BaseSettings Configuration

  • Activation condition in node: Enable when approached
  • Respawn condition after disappearance: Respawn when 30+ units beyond the camera

Issue Details

  • When approaching the object to enable it, the object spawns with state actions: ①Change variable ②Wait 1 second ③Self-delete
  • The test project crashes immediately after, with no error message.

Workaround

  • Changing the respawn condition to “on scene switch” fixes the issue, and the object functions normally on re-approach.

Has anyone experienced a similar crash or have insights on what might be causing this? Any help is appreciated!

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在制作对象过程中,遇到测试窗口闪退问题,无报错提示。​

二、具体设置内容​

(一)对象 BaseSettings 节点设置​

  • 启用条件:靠近时启用​

  • 复活条件:超出摄像机距离 30 后复活​

(二)对象状态动作设置​

当靠近启用对象时,对象生成并执行以下动作:​

  1. 改变变量​

  2. 等待一秒​

  3. 自我删除​

三、问题现象​

按照上述设置,当靠近启用对象,对象执行完状态动作后,测试项目立即闪退,且无任何报错信息。​

四、对比测试情况​

将复活条件修改为切换场景时,再次靠近对象,对象可正常生成并执行状态动作,测试项目运行正常,不再出现闪退问题。​

希望有遇到过类似问题或有解决思路的朋友能分享经验,感谢!

是否有最小项目可以复现?

找到这个问题所在了,是没有objectroot节点情况导致gameobject(act节点)无法使用,从而闪退

如果一定会造成闪退的话应当被视为一种bug。是否可以创建一个最小复现项目?

BUG3.zip (1023.6 KB)
1.bug点在character2的摄像机复活
如果在场景父对象下面复活会直接卡死闪退
在objectroot下面会正常超出摄像机距离复活,但是复活次数过多也会出现闪退

2.预制好的场景,预制场景里面有场景对象(tile),无法判定距离这个条件,但是开始如果设置为全图距离判定,对象会执行判定,但是不会后续判定

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  1. Character2 のカメラ外復活に関するバグ
  • シーンの親オブジェクト配下で復活させると、即座にエディタがフリーズしてクラッシュします。
  • ObjectRoot 配下では、カメラ範囲外で正常に復活するものの、復活回数が多くなると同じくクラッシュが発生します。
  1. プレハブシーンの距離判定問題
  • プレハブ化したシーンに含まれるタイルオブジェクトに対して、「距離判定」の条件が働きません。
  • 初期設定で「全図範囲で距離判定」を有効にすると、オブジェクトは一度だけ判定を実行しますが、その後の判定が更新されません。

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  1. Bug with Character2’s revival outside the camera
  • If revived under a parent object in the scene, the editor immediately freezes and crashes.
  • When placed under ObjectRoot, it revives normally outside the camera range, but crashes after too many revivals.
  1. Distance check issue with prefab scenes
  • Tile objects in prefab scenes don’t trigger the ‘distance check’ condition.
  • If set to ‘full map distance check’ initially, objects execute the check once but don’t update it afterward.

可以确认在运行后等待若干秒后会发生崩溃。已经汇报此BUG。