bug1:
bug1(簡易版):
「みなさん、お世話になっております。
BaseSettings ノードの_revival_condition_after_extinction
(消失後の復活条件)で不具合が発生しましたので報告します。
■ 現象概要
- 条件:オブジェクトを「カメラから離脱」または「シーン切り替えで戻った時」に、エディタが完全にフリーズする。
- 検証:新規プロジェクトで単体テストすると「安定して復活」するのに、シーン内の「親オブジェクト配下」に配置するとクラッシュするようになります。
■ 再現手順(簡易版)
- BaseSettings に
_revival_condition_after_extinction
を設定。 - オブジェクトを単体で配置 → 正常復活(新規プロジェクト)。
- 同オブジェクトを既存シーンの「親オブジェクトの子として配置」→ カメラ離脱 / シーン切り替え時にエディタフリーズ。
環境は [ここに自分の環境情報(Godot バージョン / Actions Game Maker バージョン等)を追記] です。
どなたか同じ現象に遭遇したり、原因究明のヒントをお持ちの方がいましたら、教えていただけると助かります!」
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“Hi everyone,
I’m reporting a bug with the _revival_condition_after_extinction
property in the BaseSettings node.
■ Bug Summary
- When an object:
- Moves out of the camera view, or
- Returns after scene switching
The editor freezes completely.
- Strangely: In a new project, the object revives stably when tested alone. But if placed as a child of a parent object in the scene, it crashes.
■ Reproduction Steps (Simplified)
- Set
_revival_condition_after_extinction
in BaseSettings. - Place the object alone in a new project → Revives normally.
- Place the same object as a child of a parent node in an existing scene → Editor freezes on camera exit/scene switch.
My environment: [Add your details here, e.g., Godot version, Actions Game Maker version]
If anyone has encountered this or has tips to debug, please share! Thanks!”
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今天我遇到了一个bug
1.BaseSettings节点下的图中属性(消失后的复活条件)不论是离开摄像机还是切换场景回来后编辑器都会卡死
2.我在开新项目里面测试这个bug时候
对象可以稳定复活
但是把对象放在场景里面的父对象下面时候,又会闪退了。