描述:
WSAD控制主角移动,敌人会自动缓慢靠近主角;
玩家身上一直拥有攻击碰撞箱,敌人身上一直拥有受击碰撞箱;
敌人受伤会有1秒无敌并且向右短暂移动。
BUG:
如果玩家保持不动,让敌人缓慢接触玩家,则敌人虽然会触发向右短暂移动,
却不会无敌,HP也不会改变。
游戏运用中的体现:
如果玩家发射一颗缓慢的子弹射向敌人,命中后子弹会消失,
那么很容易出现子弹消失,但敌人却没有受伤的情况。
Description:
WSAD controls the protagonist’s movement, and the enemy will automatically approach the protagonist slowly;
The player always has an attack hitbox on them, and the enemy always has a hit hit box.
Enemies are invincible for 1 second and briefly move to the right.
BUG:
If the player remains still and allows the enemy to touch the player slowly, the enemy will trigger a brief movement to the right,
But it won’t be invincible, and HP won’t change.
Embodiment in the use of the game:
If the player fires a slow bullet at the enemy, the bullet will disappear after hitting,
Then it is easy to have a situation where the bullet disappears, but the enemy is not injured.
説明:WSADで主人公を移動させ、敵は自動的にゆっくりと主人公に近づく。プレイヤーは常に攻撃用の衝突ボックスを持ち、敵は常に被弾用の衝突ボックスを持っている。敵がダメージを受けると、1秒間無敵になり、右に短く移動する。
バグ:プレイヤーが動かずに敵がゆっくりと接触すると、敵は右に短く移動するトリガーが発動するが、無敵にはならず、HPも変わらない。
ゲームにおける実現:もしプレイヤーが遅い弾を発射して敵に向けると、命中した後弾は消えるが、弾が消えたのに敵がダメージを受けないという状況が簡単に発生する。
最小复现:被命中的受到伤害与触发条件不同步.zip (137.6 KB)