BUG:游戏一进去就卡死.zip (541.5 KB)
版本:1.0.18
描述:
1、游戏里有一个对象叫“005-小黑豆的手”,他有两个状态节点,默认节点没有任何动作,另一个有锁定“002-小黑米”的动作,两个状态节点之间没有连接。
2、游戏里有另一个对象叫“002-小黑米”,他有两个状态节点,默认节点没有任何动作,另一个有设置模板移动的动作,两个状态节点之间没有连接。
3、还有个UI对象会显示数字,如果没显示就说明卡死了,因为数字会在第二帧显示,这个对象唯一的作用就是检查是否卡死。
复现操作:
1、下载工程并打开;
2、按F5开始游戏,会发现打开即卡死,这是BUG;
3、给“005-小黑豆的手”的锁定对象,勾选“忽略”,依然会卡死,这是BUG;
4、给“005-小黑豆的手”的锁定对象设置里,指定任何一个非002-小黑米的名字,包括并不存在于工程的名字,比如“123”、“aaa”,就不会卡死了;
5、直接删除“005-小黑豆的手”的锁定对象动作,也不会卡死了;
6、给“002-小黑米”的设置模板移动,勾选“忽略”,依然会卡死,这是BUG;
7、直接删除“002-小黑米”的设置模板移动,就不会卡死了。
8、在“005-小黑豆的手”里解决不卡死,和在“002-小黑米”里解决不卡死,只需要选其中一个对象解决,不对另一个对象操作,就可以成功解决卡死,顺利开始游戏。
英文翻译
Version: 1.0.18
Description:
-
There is an object in the game called “005 - 小黑豆的手 (Little Black Bean’s Hand)”, which has two state nodes. The default node has no actions, while the other node has an action to lock “002 - 小黑米 (Little Black Rice)”. There is no connection between the two state nodes.
-
There is another object in the game called “002 - 小黑米 (Little Black Rice)”, which also has two state nodes. The default node has no actions, and the other node has an action to set template movement. There is no connection between these two state nodes either.
-
Additionally, there is a UI object that displays a number. If the number does not appear, it indicates a freeze, as the number should display on the second frame. This object’s sole purpose is to check for freezes.
Reproduction Steps:
-
Download and open the project.
-
Press F5 to start the game; it will freeze immediately. This is a bug.
-
Check “Ignore” for the locked target of “005 - 小黑豆的手 (Little Black Bean’s Hand)”—the game still freezes. This is a bug.
-
In the lock target settings of “005 - 小黑豆的手 (Little Black Bean’s Hand)”, specify any name other than “002 - 小黑米 (Little Black Rice)” (including non-existent names in the project, such as “123” or “aaa”)—the game will not freeze.
-
Delete the lock target action of “005 - 小黑豆的手 (Little Black Bean’s Hand)” directly—the game will not freeze.
-
Check “Ignore” for the template movement setting of “002 - 小黑米 (Little Black Rice)”—the game still freezes. This is a bug.
-
Delete the template movement action of “002 - 小黑米 (Little Black Rice)” directly—the game will not freeze.
-
To resolve the freeze, fix either “005 - 小黑豆的手 (Little Black Bean’s Hand)” or “002 - 小黑米 (Little Black Rice)”. No changes to the other object are needed, and the game will start smoothly.
日文翻译
バージョン:1.0.18
説明:
-
ゲーム内に「005 - 小黑豆的手(黒豆の手)」というオブジェクトが存在し、2 つの状態ノードを持つ。デフォルトノードには何の動作もなく、もう一方のノードには「002 - 小黑米(黒米)」をロックする動作が設定されている。2 つの状態ノード間には接続がない。
-
ゲーム内に別のオブジェクト「002 - 小黑米(黒米)」が存在し、同じく 2 つの状態ノードを持つ。デフォルトノードには何の動作もなく、もう一方のノードにはテンプレート移動を設定する動作がある。2 つの状態ノード間には接続がない。
-
さらに、数字を表示する UI オブジェクトが存在する。数字が表示されない場合はフリーズしていることを意味する(数字は 2 フレーム目に表示されるため)。このオブジェクトの唯一の役割はフリーズを確認することである。
再現手順:
-
プロジェクトをダウンロードして開く。
-
F5 キーを押してゲームを開始すると、即座にフリーズする。これはバグである。
-
「005 - 小黑豆的手(黒豆の手)」のロック対象に「無視」をチェックしても、依然としてフリーズする。これはバグである。
-
「005 - 小黑豆的手(黒豆の手)」のロック対象設定で、「002 - 小黑米(黒米)」以外の任意の名前(プロジェクトに存在しない名前、例:「123」「aaa」など)を指定すると、フリーズしなくなる。
-
「005 - 小黑豆的手(黒豆の手)」のロック対象動作を直接削除すると、フリーズしなくなる。
-
「002 - 小黑米(黒米)」のテンプレート移動に「無視」をチェックしても、依然としてフリーズする。これはバグである。
-
「002 - 小黑米(黒米)」のテンプレート移動動作を直接削除すると、フリーズしなくなる。
-
フリーズを解消するには、「005 - 小黑豆的手(黒豆の手)」または「002 - 小黑米(黒米)」のどちらか一方を修正するだけで良い。もう一方のオブジェクトに変更を加える必要はなく、ゲームは正常に開始できる。