「データベース」を開く時、毎回異常に重いのは仕様ですか?

アクションゲームメーカーの左上のメニュー画面から「データベース」を開く時、毎回異常に重く、さらに表示された「データ管理」の「サウンドデータベース」を開く時にもクリックしてから開くまで数秒かかるのですが、これは仕様ですか?重すぎてAGMが強制終了したこともあるので、怖くてうかつにクリックできません。

もしかすると登録されたサウンドの数が多いとこのような状態になるのかもしれませんが、本作の仕様として、一度登録したBGMを削除すると設定されたサウンドIDがズレてしまい、すべてのBGM・SEを設定し直しになると認識しています。何か良い方法はありますか?

正直そこまで多くのファイルを登録しているわけではないと思っているのですが・・・。

I personally think this is not normal. Could you test whether the issue still exists when all audio files are removed from the database in the same project?
Additionally, what is the total file size of these audio files? And how many audio data entries are registered in the database?
If it can indeed be proven to be related to the quantity or size, this will help in creating a test project that can reliably reproduce this issue.

When I removed all the BGM, SE, and VOICE, the symptoms were alleviated. The total number of these files was 900, and the file size was 187MB.

結論として、一度このような状況になってしまったら、
・登録したサウンドデータを削除する
・必要なサウンドデータを再設定する
・各アクションやシーンに設定したBGM・SE・VOICEをすべて手動で再設定する
以上の方法しかないということですね。

正直頭が痛くなりそうな作業量なので、今後もう少し簡単にリカバリーできる方法を実装いただけると大変助かります。

After experimental testing in version 1.0.20, if audio is imported in bulk, there is indeed a stuttering issue. I believe this is a bug and have submitted the corresponding report.