BUG:转场音效无法随数据库同步更新。BUG:フェード音響がデータベースと同期して更新できない。BUG: The transition sound effect cannot be updated synchronously with the database.

AGMaker V 1.0.20

问题描述:

1 期待实现功能:数据库里增加或者删除音效,在转场连接-切换演出(前/后)-播放SE里,可以同步更新。

2 实际现象:数据库里增加或者删除音效,在转场连接-切换演出(前/后)-播放SE里,不能同步更新。重新加载项目后,才可更新。

3 这是个BUG。

1 想定される機能:データベース内の音響効果を追加または削除し、シーン切り替え-演出切り替え(前/後)-SE再生で同期更新できる。
2 実際の現象:データベースで音響効果を追加または削除しても、トランジション接続-シーン切り替え(前/後)-SE再生では同期更新されません。プロジェクトを再ロードした後でないと更新できません。
3 これはバグです。

Problem description:

  1. Expected functionality: The ability to add or delete sound effects in the database, which can be updated synchronously during the transition connection - switching performances (before/after) - playback in SE.
  2. Actual phenomenon: When adding or deleting sound effects in the database, the updates are not synchronized during the transition connection - switching performances (before/after) - playback in SE. The updates can only be made after reloading the project.
  3. This is a BUG.

最小复现步骤:

1 下载文件。

2 观察数据库里的音效数据,已经添加了【音效1】,观察子对象【SE播放】里的播放音效事件,可以识别【音效1】,观察SceneTraintion-转场连接-切换演出(前/后)-播放SE里,【音效1】可识别。(一切正常)

3 在音效库里,添加【音效2】,【音效3】,观察子对象【SE播放】里的播放音效事件,可以识别【音效2】,【音效3】,察SceneTraintion-转场连接-切换演出(前/后)-播放SE里,【音效2】,【音效3】不可识别。(出现问题)

4 重新加载项目,转场连接里,播放SE可以正常识别。(问题修复)

5 在音效库里,删除【音效2】,【音效3】,观察子对象【SE播放】里的播放音效事件,【音效2】,【音效3】已经被删除。观察SceneTraintion-转场连接-切换演出(前/后)-播放SE里,【音效2】,【音效3】依然存在。(出现问题)

6 重新加载项目,转场连接里,播放SE可以正常识别。(问题修复)

最小再現手順:
1 ファイルをダウンロードする。
2 データベース内の音響データを観察すると、【音響1】が追加されていることが分かります。サブオブジェクト【SE再生】内の再生音響イベントを観察すると、【音響1】が認識できることを確認できます。SceneTransition-トランジション接続-切り替え演出(前/後)-SE再生においても、【音響1】が認識可能です。(すべて正常)
3 サウンドエフェクトライブラリに【音效2】、【音效3】を追加し、サブオブジェクト【SE再生】内の再生音効イベントを観察すると、【音效2】、【音效3】が認識できるが、SceneTransition-トランジション接続-切り替え演出(前/後)-SE再生では、【音效2】、【音效3】が認識できない。(問題発生)
4 プロジェクトを再ロードすると、フェードイン/フェードアウト接続でSEの再生が正常に認識されるようになりました。(問題修正)
5 サウンドエフェクトライブラリで、【音效2】と【音效3】を削除し、サブオブジェクト【SE再生】内の再生音效イベントを確認します。【音效2】と【音效3】は既に削除されています。SceneTransition-トランジション接続-切り替え演出(前/後)-SE再生を確認すると、【音效2】と【音效3】が依然として存在しています。(問題が発生)
6 プロジェクトを再読み込みすると、シーン遷移接続でSEの再生が正常に認識されるようになりました。(問題修正)

Minimum reproduction steps:

  1. Download the file.

  2. Observing the sound effect data in the database, ‘Sound Effect 1’ has been added. Observing the play sound effect event in the child object ‘SE Playback’, ‘Sound Effect 1’ can be recognized. Observing in SceneTraintion - transition connection - switching performance (before/after) - playing SE, ‘Sound Effect 1’ can be recognized. (Everything is normal)

  3. In the sound effects library, add [Sound Effect 2] and [Sound Effect 3]. Observe the sound effect events in the child object [SE Playback]. [Sound Effect 2] and [Sound Effect 3] can be recognized. However, in the “Scene Training - Transition Connection - Switch Performance (Pre/Post) - Play SE” section, [Sound Effect 2] and [Sound Effect 3] cannot be recognized. (Problem occurs)

  4. Reload the project, and in the transition connection, the playback of SE can be recognized normally. (Problem fixed)

  5. In the sound effects library, delete [Sound Effect 2] and [Sound Effect 3]. Observe the sound effect events in the child object [SE Playback]. [Sound Effect 2] and [Sound Effect 3] have been deleted. Observe the SceneTraintion-transition connection-switching performance (before/after)-playing SE. [Sound Effect 2] and [Sound Effect 3] still exist. (Problem occurs)

  6. Reload the project, and in the transition connection, the playback of SE can be recognized normally. (Problem fixed)

最小复现:转场音效无法同步更新.rar (1.0 MB)

在1.0.20中可以确认存在此问题。

「いいね!」 1

此问题也在1.0.21中修复,感谢!