「“与其他对象距离” 条件不触发的问题咨询」//「“与其他对象距离” 条件不触发的问题咨询」//“‘Distance to Other Object’ Condition Not Triggering — Need Help”

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「みなさん、お世話になっております。

現在、以下の仕様を実装中でハマっています…

■ 実装済み(動作 OK)

  • 「オブジェクト内にタイル / 領域を作成」してランダム地形を生成 → 地形の衝突判定(Collision)正常動作。
  • 同オブジェクト内の敵も「被ダメージ時の衝突」は検知される → 攻撃が当たるのは確認済み。

■ 不具合(条件が反応しない)
「アクション設定」の 「他オブジェクトとの距離」条件 が全くトリガーされません。例えば:

  • プレイヤーと敵の距離が一定以内に入っても、「距離条件でイベント発火」しない。
  • 地形オブジェクトとアイテムの距離判定も全く反応しない。

■ 確認した点

  • オブジェクトの階層: terrain_root 配下に地形 / 敵を配置(衝突は効いているので階層自体は問題なし?)。
  • コライダー / マスク: 衝突判定用の設定は揃っている(敵に HitArea2D、プレイヤーに AttackArea2D 等)。

Roguelike ゲームで「敵が一定距離でプレイヤーを察知する」「アイテムが近づいたら演出する」等の仕様を実装したいので、この距離条件のトラブルを解消したいです。

どなたか原因や対処法をご存知の方、教えていただけると助かります!

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“Hi everyone,

I’m stuck on a problem while implementing these features:

■ Working Correctly

  • Generated random terrain by ‘creating tiles/regions inside an object’ → Terrain collision (Collision) works.
  • Enemies in the same object also detect ‘hit collisions’ → Attacks land as expected.

■ Bug: Condition Not Triggering
The ‘distance to other object’ condition in action settings never triggers. Examples:

  • Even if the player gets within range of an enemy, the ‘distance condition event’ doesn’t fire.
  • Distance checks between terrain objects and items also do nothing.

■ What I’ve Checked

  • Hierarchy: Placed terrain/enemies under terrain_root (collision works, so hierarchy itself seems fine?).
  • Colliders/Masks: All collision settings are set (enemies have HitArea2D, player has AttackArea2D, etc.).

I’m making a Roguelike and need ‘enemies detect player at range’ and ‘items trigger effects when approached’. Please help fix this distance condition issue!

Env: [Add Godot version, tool versions, etc.]

Thanks!”

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目前测试,我在对象里面创建图块创建对象(类似区块,区域)做成一个大地形,

可以随机变换,地形碰撞,还有在对象里面的敌人受击碰撞可以被打到,

但是在行动里的与其他对象距离这个条件无法触发,请问有没有什么方法喵?

Is there a minimal reproducible project and reproduction steps?