【BUG】AGM1.1.2场景放置对象切换复活后重复生成对象bug//シーン配置オブジェクトの切り替え復活後、オブジェクトが重複生成されるバグ//Bug of Duplicate Object Spawning After Scene Placement Object Switching and Resurrection

AGM版本:1.1.2

对象BaseSettings切换场景复活bug.rar (400.3 KB)

复现方法:

1.运行项目:backhand_index_pointing_up:

2.按键盘C键切换场景

3.切换场景4次后

//

问题描述:

1.在场景里预制先放置好的A对象,执行动作生成B对象后,A对象执行动作自我消失

2.A对象BaseSettings,设置里为切换场景复活

3.B对象BaseSettings,设置里为无

4.有时候切换场景后B对象生成位置会出错

5.连续4次切换场景后,A对象会重复生成(A对象出现分裂)

JP:

https://guild.rpgmakerofficial.com/uploads/short-url/3IFv4HS5DAY3Hlw6UYwqN0nWgsR.rar

AGM バージョン: 1.1.2

再現方法:

  1. プロジェクトを実行:backhand_index_pointing_up:

  2. キーボードの C キーでシーンを切り替え

  3. シーンを 4 回切り替える

問題の説明:

  1. シーン内に事前に配置されたプレハブの A オブジェクトで、アクションを実行して B オブジェクトを生成した後、A オブジェクトがアクションを実行して自身を消失させる

  2. A オブジェクトの BaseSettings で、シーン切り替え時に復活するよう設定

  3. B オブジェクトの BaseSettings で、設定なしとする

  4. 時々シーン切り替え後に B オブジェクトの生成位置が間違ってしまう

  5. シーンを 4 回連続で切り替えた後、A オブジェクトが重複生成される(A オブジェクトが分裂するように見える)

EN:

https://guild.rpgmakerofficial.com/uploads/short-url/3IFv4HS5DAY3Hlw6UYwqN0nWgsR.rar

AGM Version: 1.1.2

Reproduction Steps:

  1. Run the project​:backhand_index_pointing_up:

  2. Press the C key on the keyboard to switch scenes

  3. Switch scenes 4 times

Problem Description:

  1. For the pre-placed A object in the scene, after executing an action to spawn a B object, the A object executes an action to make itself disappear

  2. In the BaseSettings of object A, set it to resurrect when switching scenes

  3. In the BaseSettings of object B, set it to none

  4. Sometimes the spawn position of object B is wrong after switching scenes

  5. After switching scenes 4 times in a row, object A will spawn repeatedly (object A appears to split)