【BUG】生成对象传送门接触无法切换场景bug//生成オブジェクトのポータルに接触してもシーンが切り替わらないバグ//Bug: Generated Object Portal Doesn’t Trigger Scene Switch on Contact

AGM版本:1.1.4
操作方法:←,→移动

生成对象传送门无法触发切换场景bug.rar (408.2 KB)
复现方法:
1.打开可视化碰撞框,启用测试debug​:backhand_index_pointing_up:
2.移动至右侧绿框传送门,无法传送
3.移动至左侧传送门可以正常切换场景

问题描述:
如果是场景内预先放置好的传送门,触碰可以正常切换场景
但是如果是由其他对象生成的传送门,触碰无法切换场景

为什么要用这个功能:
在agm里面的场景编辑里面,可以添加场景,
但是难管理,后续如果场景过多,连线过多不知道会不会对性能造成影响

JP:

AGM バージョン:1.1.4

操作方法:←、→キーで移動

https://guild.rpgmakerofficial.com/uploads/short-url/jhWpUOB2BTGq5pFNaor4YNMAT2U.rar

再現手順:

  1. 可視化コリジョンボックスをオンにし、デバッグテストを有効化:backhand_index_pointing_up:

  2. 右側の緑枠ポータルに移動すると、伝送できない

  3. 左側のポータルに移動すると、正常にシーンが切り替わる

問題説明:シーン内に事前配置されたポータルは、接触すると正常にシーンを切り替えられますが、他のオブジェクトによって生成されたポータルは、接触してもシーンが切り替わりません。

この機能を使用する理由:AGM のシーンエディタではシーンを追加できますが、管理が難しく、今後シーンが増え過ぎた場合、接続ラインが過多になり性能に影響を与えるか不安です。

EN:

AGM Version: 1.1.4

Controls: Move with ←, → keys

https://guild.rpgmakerofficial.com/uploads/short-url/jhWpUOB2BTGq5pFNaor4YNMAT2U.rar

Reproduction Steps:

  1. Enable visible collision boxes and debug test mode​:backhand_index_pointing_up:

  2. Move to the right green-frame portal; no teleportation occurs

  3. Move to the left portal; scene switches normally

Issue Description:Portals pre-placed in the scene trigger scene switches correctly when contacted. However, portals generated by other objects fail to trigger scene switches upon contact.

Reason for Using This Feature:While AGM’s scene editor allows adding scenes, it’s difficult to manage. There’s concern that excessive scenes and connection lines in the future might impact performance.