問題の原因を探る動画
问题动画
Problem Analysis Video:
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問題解決済み動画
问题解决视频
Problem Solved Video:
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今朝、グループメンバーが同じオブジェクト(例:弾丸 1 と弾丸 2)で赤枠の大きさが変更される問題に遭遇しました。調査した結果、AttackCollision ノード内に「resource_local_to_scene(シーンローカル化)」というリソースオプションが存在し、このオプションを有効にしない場合、同オブジェクトの複製体(後続の同オブジェクト)は、いずれか一つのオブジェクトが攻撃範囲を変更することで、他のオブジェクトも連動して変更されてしまいます。
このオプションをデフォルトで有効にすることは可能でしょうか?多くのユーザーがこの仕様を認識していないため、問題の原因を特定できないケースが発生しています。なお、この機能自体は今後の新機能実装にも活用できるため、廃止ではなくデフォルト設定の変更を検討していただければと思います。
公式チームの常に続けられるバグ修正に感謝申し上げます!
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This morning, a group member encountered an issue where the red frame size changed for the same object (e.g., Bullet 1 and Bullet 2). Upon investigation, it was found that the AttackCollision node has a resource option “resource_local_to_scene (localized to the scene)”. If this option is disabled, duplicate objects of the same type (subsequent instances) will have their attack hitboxes changed in tandem when any one instance modifies its hitbox.
Could this option be set to enabled by default? Many users are unaware of this behavior, which often leads to difficulties in troubleshooting such issues. Please retain this feature, as it can enable many new functionalities in the future. Thank you to the official team for continuously fixing bugs!
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今早群友遇到了一个同对象(例:子弹1和子弹2)改变红框大小的问题喵,寻找了一下在AttackCollision节点,里面有一个resource_local_to_scene(本地化到场景)的资源选项,不启用的话,同对象的复制对象(后续同对象)会因为其中一个同对象改变攻击框导致,其他对象也跟着改变,这个选项能否改为默认开启呢(因为好多人不知道这种情况,可能会找不到问题出在哪里了),请保留这个功能,后续可以实现好多新功能,也要谢谢官方一直修复bug喵!
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