分组按键操作问题。グループ化ボタン操作の問題。Grouping button operation issue.

问题复现:对象实例在分组为player时,可以实现按键操作移动,但是将对象分组改为非player时,在场景中无法移动。
問題の再現:オブジェクトインスタンスがプレイヤーにグループ分けされている場合、キー操作で移動が可能ですが、オブジェクトのグループをプレイヤー以外に変更すると、シーン内で移動できなくなります。
Problem recurrence: When the object instance is grouped as “player”, it can be moved through keystrokes. However, when the object group is changed to “non-player”, it cannot be moved in the scene.
bug复现(分组操作问题).rar (259.6 KB)
步骤:
1 F5开始游戏,对象用键盘(WSAD或者上下左右)可以实现移动,对象可以随鼠标指针转向。
2 修改对象的分组,改为enemy之后,再次按下F5。
3 对象依然可以跟随鼠标转向,但是按键移动失效。
手順:
1 F5でゲームを開始し、対象物はキーボード(WSADまたは上下左右)で移動可能で、マウスポインターに合わせて向きを変えることができる。
2 改修対象のグループをenemyに変更した後、再度F5を押してください。
3 オブジェクトは依然としてマウスの動きに追随するが、キー操作による移動は無効である。
Steps:

  1. Press F5 to start the game. The object can be moved using the keyboard (WSAD or up, down, left, right), and it can turn with the mouse pointer.
  2. Modify the grouping of the object and change it to “enemy”, then press F5 again.
  3. The object can still follow the mouse cursor, but the button movement is disabled.

从设计逻辑上来看似乎确实不应该将Player群组与输入设计强关联。

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强烈要求官方追加一个功能:
在ChangeAngleSetting里,设置对象可以指向某一个目标对象来做角度变化,谢谢!

公式側に追加機能の追加を強く要請します:
「ChangeAngleSetting」では、設定対象を特定のターゲットオブジェクトに指定して角度変化を行うことができます。ありがとうございます!

Strongly request the official to add an additional feature:
In ChangeAngleSetting, the setting object can point to a specific target object to perform angle changes. Thank you!