bug:触屏按钮节点无法绑定键位映射 The touch-screen button nodes cannot be bound to key mappings. タッチスクリーンのボタンノードはキーマッピングにバインドできません。

bug:触屏按钮节点无法绑定键位映射.zip (2.1 MB)

AGM版本:1.0.18

描述:

项目里有两个可以左右移动的对象,

第一个是GODOT对象,根节点是CharacterBody2D,

第二个是AGM对象,根节点是GameObject,

可以用键盘的AD移动,也可以用触屏按钮移动。

BUG复现操作:

1、下载并打开项目并按F5开始游戏;

2、按下键盘的AD进行移动,会看见两个对象都在移动;

3、用触屏或者鼠标按下屏幕左下的按钮进行移动,GODOT对象可以移动,AGM对象并没有移动,这是BUG。

英语翻译

AGM Version: 1.0.18

Description:
There are two objects in the project that can move left and right.
The first one is a GODOT object, and its root node is CharacterBody2D.
The second one is an AGM object, and its root node is GameObject.
You can use the A and D keys on the keyboard to move, or you can use the touch - screen buttons to move.

Steps to reproduce the bug:

  1. Download and open the project, then press F5 to start the game.

  2. Press the A and D keys on the keyboard to move, and you will see both objects moving.

  3. Press the button at the bottom - left of the screen using the touch - screen or the mouse to move. The GODOT object can move, but the AGM object does not move. This is a bug.

日语翻译

AGMバージョン:1.0.18

説明:
プロジェクトには左右に移動できる2つのオブジェクトがあります。
1つ目はGODOTオブジェクトで、ルートノードはCharacterBody2Dです。
2つ目はAGMオブジェクトで、ルートノードはGameObjectです。
キーボードのAキーとDキーを使って移動することも、タッチスクリーンのボタンを使って移動することもできます。

バグ再現手順:

  1. プロジェクトをダウンロードして開き、F5キーを押してゲームを開始します。

  2. キーボードのAキーとDキーを押して移動すると、2つのオブジェクトが動くのが見られます。

  3. タッチスクリーンまたはマウスで画面左下のボタンを押して移動すると、GODOTオブジェクトは移動できますが、AGMオブジェクトは移動しません。これがバグです。

这不是bug。而是AGM的输入映射的规格。
在运行时AGM会支持多玩家设置,所以会对所有现存Action Map重新注册一份设置带有控制器设备id后缀的Action Map,然后根据Game Object各自所属的Controller id编号来对应监听。